Systém snahy zmátnout diváka mě připomíná filmy série Vřiskot. Režisér Wes Craven donutil diváka si myslet, že jde o obyčejný horor s drobnými prvky sebeparodizace. V každém z dílů však příjde scéna, kdy jsou ve filmu vyřčena všechna klišé, která by správný horor měl mít, a která divák zná a počítá s nimi. Ovšem ve chvíli, kdy je nahlas vše vyřčeno a je zprostředkovaně odhaleno, že "hloupý" režisér všechno ví, začíná divák zmatkovat a vymýšlet ty největší absurdnosti, zatímco si režisér v klidu dál hraje svou klasickou hru. V případě zmíněného Wese Cravena to bylo dotaženo k dokonalosti tím, že autor se k sérii vrátil po jedenácti letech a opět v tomto stylu demostroval tentokrát již nová "pravidla" hororu. A opět efektivně. Totéž platí pro Dokonalý únik. Na začátku tohoto filmu si však stačí uvědomit jednu jednoduchou věc. Pokud jste dosud neviděli - zamyslete se hned v začátcích.
7/10
Žádné komentáře:
Okomentovat