úterý 17. dubna 2012

To se stává (Accidents Happen)

Jsem velice překvapen a nutno podotknout, že mile. Nic nečekat se někdy vyplácí a přesně tak tomu je s tímto filmem. Snímek Accidents Happen šel rovnou do televize - žádná kina, žádná DVD, HBO jej vysílalo po nocích... To na dojmu opravdu příliš nepřidá. Opak je ovšem pravdou a velký dojem na sebe nedal dlouho čekat - už samotný začátek napovídal, že nepůjde o obyčejný film, ale i to byla jen malá ochutnávka toho, co mělo přijít potom. Příběh mě svou upřímností skutečně dostal. Stejně tak vizuálně skvělé zpracování a o výborné hudbě, která celou atmosféru brilantně podtrhuje, ani nemluvě. A Geena Davis? Po necelých dvaceti letech od skutečně dobrého filmu zde hrála jako o život a já opět zahlédl ten zápal pro herectví, za který byla mimo jiné oceněna Oscarem. Ve výsledku tedy naprosto nechápu onen chladný přístup diváků. Že prý žádné emoce?! Nepřísluší mi hodnotit pozorovací talent jiných, ale upřímně - byly tam. A bylo jich požehnaně.

Abych se přiznal - skutečně jsem měl nutkání udělit plný počet, ale pár momentů mi nesedělo, nevím proč. Svou atmosférou mi to také připomínalo poměrně neznámý film Elvis a Anabelle z roku 2007 a také nevím proč, jelikož téma je velmi odlišné... Zkrátka jsem měl stejné pocity a to lze jen těžko popsat. Nejvíce mě ovšem překvapila již zmíněná Geena Davis, protože ať se vám to líbí nebo ne, v tomto filmu předvedla takřka Oscarový výkon. A za tímto tvrzením si stojím... Není nakonec s podivem, že navzdory tomu všemu se snímek setkal s diváckým neúspěchem? Kolik štěňat se musí ve filmu utopit, aby byli dnešní diváci dojatí?

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat