čtvrtek 7. června 2012

Robin Hood (Robin Hood)

Nemohu říci, že by šlo o vysloveně špatný film, ale s originálním příběhem Robina Hooda to mělo pramálo společného. Budiž, iniciativa je hezká věc, ale více, než kde jinde je v tomto případě třeba poznamenat, že všeho moc škodí a méně někdy znamená více. Zásadní chybou je stopáž - je šíleně přetažená a absolutně neodpovídá náplni děje. Vždyť Robin Hood je látka dobrodružná, respektive akční! Proč tedy všechny postavy působí, jakoby byly psány podle členů českého parlamentu? Nakecají toho mraky, ale nic soudného z nich stejně nevypadne. A když už příjde na řadu akce, je nepřehledná a nudná. Skoro se mi až nechce věřit, že něco takového režíroval Ridley Scott, nicméně pokud se zhlédl ve svém starším (a neméně otřesném) Království nebeském, pak se není čemu divit, že Robin Hood dopadl, jak dopadl.

Tentokráte by mě skutečně zajímal názor těch několika málo věrných čtenářů, kteří navštěvují tento blog, co si o tomto filmu myslí. Při jeho komentování jsem byl výjimečně rozohněný - film mě skutečně naštval, protože já jej chápu jako pošlápání (mé oblíbené) legendy. Uznávám však jeho technické kvality a chápu, že leckomu méně zainteresovanému se tento Robin Hood může i líbit. Však jak jsem již v úvodu zmínil - špatný není. Ale už samotná skutečnost, že označení Robin Hood padne ve filmu jednou a to v posledních deseti minutách, svědčí o tom, že název má za úkol jen prodat produkt. Nic víc. K tomu navrch nijaký Robin věk 50+,  Marion s chováním amazonky a věrná družina, která není pomalu ani představena a ani nemá žádný prostor. Zkrátka zklamání na celé čáře.

4/10

2 komentáře:

  1. Souhlasím, já problematiku Robina Hooda až tak nastudovanou nemám, ale i mě tento snímek docela zklamal (i přesto, že já bych tak radikální jako ty nebyl :-).
    Jak píšeš i ty v článku- možná největším problémem filmu je přestřelená stopáž a taky nevýrazní herci (a to mám jak Crowe/a/ tak Cate Blanchett rád).
    Pořád tak vlastně na opravdu kvalitní film o Robinu Hoodovi čekám...

    (Btw moc pěknej blog a hlavně zajímavé články, chválím ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi děkuji za pochvalu :) Ano, skutečně jsem v tomto případě tvrdý. Pokud mě paměť neklame, toto byl můj čtvrtý film o Robinu Hoodovi - v porovnání se snímkem Robin Hood: Král zbojníků (1991) s Costnerem a televizním filmem Robin Hood (1991) s Umou Thurman (které nijak zvláštní nebyly) je tento nový Robin definitivně nejhorší. Nevidět je, zřejmě bych nebyl tolik kritický :) A když pak z toho všeho nakonec vychází nejlépe Bláznivý příběh Robina Hooda (1993), pak je něco zatraceně špatně :D Ale přiznám se - klasické filmy o Hoodovi z roku 1938 a 1922 jsem neviděl. Tam je ale největší šance dočkat se kvalitního zpracování, takže - hurá na ně :) (BTW Nějaký "hoodolog" fakt nejsem, žádné hlubší znalosti opravdu nemám, jestli to tak působí :D Ale jakožto příběh se mi velmi líbí a domnívám se, že ke zfilmování se doslova vybízí :)

    OdpovědětVymazat